DKF Żak im. Zbyszka Cybulskiego, DKF Rotunda (Kraków) Instytut Francuski i Konsulat Francuski w Krakowie (z pomocą Francuskiego Ministerstwa Kultury) zapraszają do Kina Studyjnego Żak na WEEKEND Z PANEM TATI.
Program:
21.05 |
17.30 |
Play Time* |
r. Jacques Tati / Francja / 1967 |
22.05 |
15.10 |
Dzień świąteczny* |
r. Jacques Tati / Francja / 1947 |
16.35 |
Mój wujaszek* |
r. Jacques Tati / Francja / 1958 / OSCAR, Srebrna Palma na MFF w Cannes |
|
18.40 |
Pan Hulot wśród samochodów* |
r. Jacques Tati / Francja / 1971 |
|
23.05 |
16.45 |
Parada* |
r. Jacques Tati / Francja / 1973 |
|
18.20 |
Wakacje Pana Hulot* |
r. Jacques Tati / Francja / 196 |
* projekcje z udziałem lektora
Bilety: 16
zł - normalne / 14 zł - studenci* / 12 zł - seniorzy / wstęp wolny - czł. DKF i
NHEF
Karnety: (6
filmów): 70 zł / wstęp wolny - czł. DKF i NHEF
Kino Studyjne Żak, Gdańsk, ul. Grunwaldzka 195/197,
www.klubzak.com.pl
DZIEŃ ŚWIĄTECZNY / JOUR DE FÊTE
scen. Jacques Tati, Henri Marquet, zdj. Jacques Mercanton, muz. Jean Yatove, wyst.: Jacques Tati, Paul Frankeur, 1947, 70 min.
W pewnym miasteczku funkcję listonosza pełni pewien bardzo niezdarny mężczyzna o imieniu François. Mieszkańcy już od dawna skarżą się na jego usługi. Tymczasem w pobliżu miasteczka odbywa się jarmark. Przyjaciele listonosza upijają go i prowadzą do namiotu, w którym François może zobaczyć film dokumentalny o błyskawicznej i sprawnej pracy amerykańskich kolegów z branży. Małomiasteczkowy listonosz bierze sobie film do serca i opierając się na amerykańskim przykładzie, próbuje wdrożyć w życie tamtejsze zasady działania...
MÓJ WUJASZEK / MON ONCLE
scen. Jean L'Hôte , Jacques Lagrange, zdj.
Jean Bourqoin, muz. Norbert Glanzberg,
wyst.: Jacques Tati, Jean - Pierre Zola, Yvonne Arnaud, 1958,
110 min.
Jacques Tati rozprawia się w filmie z przesadną technicyzacją dzisiejszych czasów. Jego słynny wykreowany bohater - Pan Hulot - znajduje się w willi pana Arpel, w której zainstalowano wszelki możliwe udogodnienia i patenty. Seria gagów w jaką wplątuje się Pan Hulot, pokazuje jak technika może przeszkadzać i ubezwłasnowolnić człowieka, czyniąc go nieszczęśliwym.
PLAY TIME
scen.
Jacques Tati, Jacques Lagrange, zdj. Jean Badal, muz. Francis Lemarque, wyst.: Jacques Tati,
Barbara Dennek, 1967, 155 min.
Pan Hulot, bohater w którego wciela się Jacques Tati, znajduje się w nowoczesnej, biurowej dzielnicy Paryża. W drodze na spotkanie z amerykańskim biznesmanem, Hulot krąży po zakamarkach korytarzy napotykając co i rusz na nowe osoby: niezwykłego niemieckiego sprzedawcę, kolegę z przed lat, grupę amerykańskich turystów itd. Z minuty na minutę wplątuje się w coraz bardziej zawikłane i absurdalne sytuacje, siejąc przy tym nie lada chaos i zamieszanie.
WAKACJE PANA
HULOT/LES VACANCES DE MONSIEUR HULOT
scen.
Jacques Tati, Henri Marquet, zdj. Jacques Mercanton, muz. Alain Romans,
wyst.: Jacques Tati, Nathalie Pascaud, 1953, 114 min.
Film, który zdobył nagrodę krytyki na Festiwalu w Cannes w 1953 r., a także paletę nagród na festiwalach w Nowym Jorku, na Kubie czy w Edynburgu. Tym razem Pan Hulot wybiera się na wakacje do cichego, nadmorskiego kurortu. Od momentu jego przybycia spokój gości hotelowych ulega całkowitemu zaburzeniu. Choć Pan Hulot nie ma złych zamiarów, każdy jego krok przynosi kolejną, przezabawną katastrofę.
PAN HULOT WŚRÓD SAMOCHODÓW / TRAFIC
scen. Jacques
Tati, Jacques Lagrange, zdj. Eduard van der Enden, muz. Charles Dumont, wyst.:
Jacques Tati, Franco Ressel, Maria Kimberly, 1971, 96 min.
Kolejny z filmów ze znakomitego cyklu o przygodach słynnego Pana Hulot. Nasz bohater konstruuje specjalny samochód turystyczny, którym wyrusza do Amsterdamu na targi motoryzacyjne. Po drodze spotykają go setki nieprzewidzianych przygód i zabawnych kłopotów.
PARADA / LE PARADE
wyst.: Jacques Tati, Karl Kossmayer, Pierre Bramma, Michele Brabo, f. dok., 1973, 84 min.
"Parada" uważana jest za jeden z bardziej radosnych filmów w historii kina. Reżyser, tym razem w filmie dokumentalnym, zebrał grupę artystów reprezentujących różne profesje m.in. muzyków, żonglerów, akrobatów, tancerzy itp. i stworzył niezwykle żywe, pełne uroku i poczucia humoru, przedstawienie. Tati wciąga widzów do niezwykłej zabawy, wywołując odpowiednie reakcje, prowadząc osobiste mini-narracje, wyłapując przy pomocy ukrytych kamer również to, co niekoniecznie miało być widoczne...
ip.