Opis
8 maja 2010
(sobota) godz. 17.00
Daniel Odija - prozaik,
dziennikarz. Autor zbioru opowiadań Szklana huta (2005) oraz
powieści Ulica (2001), Tartak (2003), Niech to nie
będzie sen (2008) i Kronika umarłych (2010). Tartak
znalazł się w finale nagrody NIKE 2004. Odija publikował m.in. w
„Tygodniku Powszechnym", „Gazecie Wyborczej", „Playboyu".
Jego książki ukazały się w przekładzie na język francuski, niemiecki
i ukraiński. Mieszka w Słupsku.
Marcin
Dymiter
(Emiter)- muzyk, improwizator. Emiter porusza się w obszarze
elektroniki,
muzyki improwizowanej. To projekt oparty na elektroakustycznych
/ elektronicznych improwizacjach. Eksperymentuje z brzmieniem,
przetwarzaniem
dźwięków towarzyszących naszemu życiu, poszukuje nowego pola dźwiękowego
dla gitary elektrycznej. Używa i łączy różne jakości -
lo-fi/ hi-fi, czy też dźwięki powszechnie uznawane za zakłócenia.
Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska radiowe, muzykę do
filmów, spektakli i przestrzeni publicznych. Gra do filmów niemych.
Współpracuje z artystami wizualnymi i tancerzami. Prowadzi autorskie
warsztaty dźwiękowe. Producent muzyczny.
Linie Północne:
słowa -Daniel Odija
muzyka - Marcin Dymiter
Projekt Linie północne
to połączenie prozy z muzyką, ale nie tylko. To również braterstwo
mentalne. Jesteśmy z tego samego miasta - Słupska. Proponujemy słowa
i dźwięki, które pomagają nam w kontemplowaniu miejsca naszych narodzin,
ujarzmianiu okrutnej siły czasu, poszerzaniu przestrzeni do oddechu.
Dajemy muzykę i słowa, które pomagają nam zrozumieć rytm naszej
krwi i jej pochodzenie. Pierwsza płyta „Linie północne" ukazała
się w styczniu 2009. To cykl pieśni do fragmentów
powieści „Kronika umarłych" Daniela Odiji. Pieśń okazała
się najbardziej nośną formą, najbliższa tematyce, której tylko
dotykamy. Żywioły, przemiany i metafizyka codzienności mieszają
się dźwiękami niekończącej się północnej mantry. Osobiste
i bezpośrednie, oddalone od teatralnych form i aktorskiej
interpretacji.
Bliżej nam do gospel i bluesa z delty. Surowe jak linia
brzegu. Oto Linie północne.