Opis
W sobotę 24 kwietnia na Czarnej Sali im. Stanisława Hebanowskiego odbędzie się polska prapremiera Orgii Pasoliniego. Reżyseruje Wiktor Rubin, scenografię do spektaklu przygotowuje Mirek Kaczmarek.
„Dopiero co umarłem. Moje ciało przedziwnie ubrane kołysze się na sznurze. Przed chwilą też zabrzmiały moje ostatnie słowa: Nareszcie ktoś zrobił dobry użytek ze śmierci." Cofnijmy się w czasie. Zamknięci w domu Kobieta i Mężczyzna zaczynają uprawiać sadomasochistyczną grę. Orgię. Jednakże cielesność, ból, poniżenie stają się sposobem dotarcia do tego, co siedzi w człowieku najgłębiej. Są próbą przyjrzenia się sobie, własnej odmienności, seksualności. A także wzajemnym uczuciom, zmiennym relacjom pan-sługa, u których podstaw zawsze leży władza. Rozpoczyna się niebezpieczna, brutalno-poetycka gra. Rozpoczyna się orgia. „A teraz bawcie się dobrze."
Wiktor Rubin i Jolanta Janiczak o spektaklu: Orgia jest spektaklem o halce. O halce jako znaku narzuconego umasowienia. Dopóki halki milczą, panuje porządek, nie-rewolucja, nie-przełom. Jeżeli halka postanawia się wyrazić, wyrazić się do końca, musi umrzeć. Orgia jest spektaklem o pończochach - więzieniu ciała we wzorcach innych ciał. Wszystkich tak samo odlanych. Wszystkich tak samo nieruchomych. Orgia jest spektaklem o majtkach, czyli symbolu „poddania i hipokryzji". Orgia jest spektaklem o rzeźbieniu człowieka na milczenie i posłuszeństwo. Komu potrzebne są bierne pończochy, bezwolne halki i uległe majtki? P.P. Pasolini: „Nikomu, komu można by przypisać twarz".
Pier Paolo Pasolini
Orgia
Przekład: Ewa Bal
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Wiktor Rubin
Dramaturg: Jolanta Janiczak
Scenografia, kostiumy, wideo: Mirek Kaczmarek
Inspicjent: Jerzy Gutarowski
W spektaklu występują: Dorota Androsz (Kobieta), Marek Tynda (Mężczyzna).
Prapremiera polska: sobota, 24 kwietnia, Czarna Sala Teatru Wybrzeże.
UWAGA: Spektakl tylko dla widzów od 18 lat!